lördag 12 september 2009

Telia Felia Strulia!

lördag 12 september 2009
Jag har bestämt att nu ska jag inte ha fast telefonabbonemang.
Sista räkningen var faktiskt noll rigning, jag trodde jag hade ringt för 50kr.
Och med avgifter så gick räkningen på 800kr.
Bortkastade pengar.
Jag har mobil, Telenor, och är jättenöjd.
Så jag ringde till Telia kundtjänst och bad att få avsluta telefonabbonemanget.
Men det kunde jag inte göra via telefon eftersom jag har hemligt nummer, utan måste åka till en Telia butik. Hon informerade mig om att jag kommer ändå att betala en nätavgift på 89kr/månaden, eftersom jag har bredaband. Och en engångsavgiftavgift på 550 kronor. Tack tack sa jag.
Så idag åkte jag till Lund för att säga upp abbonemanget.
Jaha, jag framför mitt ärende, och personen säger till mig, ska vi avsluta bredbandet också.
Va, har jag sagt något om det? Undrar jag.
Så fortsätter hon....ska vi avsluta bredbandet också?
(Människan vet förståss inte om något PSP beroende eller så är det precis det hon vet och för att djäklas riktigt eftersom jag säger upp telefonen så hotar hon med att ta mitt bredband)
JAG VILL AVSLUTA MITT FASTA TELEFONABBONEMANG, ingenting annat säger jag.

Så säger hon: Ditt abbonemang slutar om tre månader från och med idag och nätavgiften är på 129 kronor och du får betala en engångskostnad på 550 kr.

Jahaaa sa jag. Så informerade dom inte mig när jag ringde till kundtjänst.
Dom sa att jag kunde avsluta på en gång med en nätavgift på 89/kr i månaden.

Nej, säger hon, alla har en uppsägningasavgift på tre månader. Jaha, ja då är det väl så då.

Sen diskuterade vi om vem som var otrevligast av oss två.

Hon var direkt otrevlig och en översittare av högsta grad.

Innan jag skulle gå så ville jag ha en bekräftelse vad hon gjort, ni vet, PSP beroendet, tänk om hon hade tagit bort mitt bredband också....................
Det kan du inte få nu, sa hon, utan det kommer hem med posten.

Jösses, så dags då............
Oh nej, säger jag...du får allt skriva på ett papper vad du gjort.

Så hon skriver att abbonemanget upphör om tre månader och en nätavgift på 129kr. Och en engångskostnadkostnad på 550kr

Hur som helst så när jag kom till bilen, så ringer jag till kundtjänst för att kolla vad hon gjort.

Telefonabbonemanget är avslutat på studs. Med en nätavgift på 89kr/månaden och en engångssumma på 435kr. UTAN tre månaders uppsägning allså.........

Är det inte märkligt?

3 kommentarer:

Astrid sa...

Ja jösses vilket strul ,men nog var hon sur.
Telefon via bredbandet är ju inte så dyrt
Ja jag fruktar att det läggs ner all fast telefoni på inlandet.
Där vi har stugan så är det ingen täckning
Vad gör man om det händer något akut, maken fick en liten infarkt där för 15 år sedan så jag vet hur beroende man är ibland av att telefonen fungerar
Annars har jag också funderat på att ta bort den fasta men det blir ju så dyrt för andra att ringa mobilen
Våra ungar har bara mobil

japp sa...

Men guu, sånt jäkla strul... typiskt såna företag..hm.
Åsså dålig kommunikation mellan kundtjänst och försäljare... usch, säger då de. Hoppas allt löser sig till de bästa för dej iaf.. bra du står på dej..för de gör ingen annan åt en. kram Helén å dogzen.

Emme sa...

Hel knäppt!! *Kärringd**vel. Men du har iallafall bevis ifall hon ska bort från sitt jobb ;)
Ha Halebop istället, det är kontantkort men det är jättebra enligt mig.

 
◄Design by Pocket